I hope you had the time of your life,

Hello people,

Som jag skrev i förgående inlägg så är det nyårsafton idag.
Och dagen till ära så blir det en utvärdering över 2008 - i punkter:

Japan Tokyo Shinjuku;
Jag har sedan jag var 5 år drömt om att en dag besöka Japan.
Detta år ansökte jag till en språkskola i Tokyo, jag blev antagen och det är nu 280 dagar kvar tills jag ska åka.
Jag kan inte ens förstå det än, att jag inom 280 dagar ska sitta på ett plan, på väg till en dröm.
En del dagar undrar jag vad fan har jag gett mig in på, och det finns vissa dagar då jag undrar ifall det kanske vore bäst att bara avboka, två år är en lång tid... Men, jag har fina vänner som hotar med att binda fast mig i ena vingen på planet ifall jag vägrar gå på - för jag ska iväg!
Och även fast det går upp och ner med hur jag känner inför att lämna mitt hem, min familj och alla kära vänner så är jag lycklig, för jag ska få uppleva en helt ny värd, en plats jag drömt om.
Jag längtar efter den 8 Oktober, då jag lämnar denna håla med blåljusen på och far iväg till neonstaden Tokyo.

Mosterskap;
Jag blev 2007 moster till en liten flicka, MLC, och jag älskar henne innerligt.
Att bli moster är något utav det bästa som har hänt, jag älskar barn, och jag kan knappt vänta efter att själv få bli mamma!
Denna flicka är en underbar tös, hon kommer vara den sötaste på dagis, den snyggaste i skolan och den vackraste på jobbet.
Jag vet att hon kommer ha ett hjärta av guld, min systers envishet, hennes pappas klokhet och hon kommer gå långt i livet. För denna flicka visar redan vilken guldklimp hon är!
"Vill du bli M's gudmor?" Det var frågan jag fick när det började bli dags för dop.
Jag sa självklart ja, och det känns verkligen helt jävla underbart!

Resor;
Grekland
- Under sommaren åkte jag med familjen till Kreta för andra året i rad.
Grekland kommer alltid betyda en del för mig och vilket vacker landskap! Hur kan man inte bli förälskad i det?
Maten är great, folket är gästvänligt och lanskapet är återigen marvelous!
Jag och min allra käraste syster hade många trevliga pratstunder på stranden under senkvällarna och med en varsin Baccardi Breezer.
Italien - Klassresa, ES3B, Italien Treviso Caorle Venedig.
Jag har aldrig varit en person som önskat att jag kunde få vara den lyckligt lottade och få åka till Italien.
Jag har aldrig varit en person som drömt om och om igen om Italien.
Men det ändrades efter jag kom dit!
Italien är ett vackert land, Venedig förtjänar sitt goda rykte och det var fantastiskt att se St Markus kyrkan, Dodgerpalatset och den mysiga kyrka i Caorle.
"Love, Lojalty and Trust" Right girls?
Egypten - Kan knappt beskrivas - måste upplevas!
Jag hänvisar till mitt inlägg om Egypten och ber er hålla er uppdaterade inför ett nytt inlägg.

Skolan;
Well, det går helt enkelt upp och ner men jag har höjt mina betyg och jag har bara varit borta 6 dagar. Känns rätt så peppt!
Just nu rullar det i full fart med musikal, teater, projektarbete och nationella prov.
Och hela alltet blir så bra när man har vänner som gör en glad.


Jag vill påpeka att mitt liv har gjort en vändning i samband med nytt umgänge.
Jag tänker inte slösa tid på människor som inte förtjänar min tid, jag tänker inte stöta bort människor som förtjänar min tid och jag ska försöka få tillbaka en del människor som har slippet away.
Jag har äntligen börjat inse att det gäller att spela huvudrollen i sitt egna liv och inte bli någon annans side-kick.

Det är dags att börja gå på den nya vägen jag har valt att ta och leva livet.
Så med de orden avslutar jag en värdering av 2008 och välkomnar 2009.
Vi hörs nästa år!

Gott nytt år!




Over and out,
Teddy heartBEAT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0